Versace for H&M




Zoals al enkele seizoenen traditie is, is het weer tijd voor de topdesigners bij H&M. De zweedse modegigant waar ik zelf enoooorm fan van ben (ik zou liegen als ik  zou ontkennen dat mijn halve kledingkast van de H&M komt) komt ook dit najaar weer met een betaalbare collectie ontworpen door een highfashion designer. Na onder andere Karl Lagerfield, Viktor en Rolf en Lanvin is het dit jaar de beurt aan het Italiaanse modemerk Versace. Dit merk, gevestigd in Milaan staat onder leiding van Donatella Versace. Een wat “aparte” vrouw. Persoonlijk ben ik nooit zo fan geweest van het merk. Zoals veel zuid/oost Europese mensen, is Donatella Versace het type vrouw wat houd van een flinke portie overkill. Ze is dan ook helemaal strakgetrokken. Google d'r maar eens, niemand gaat mij wijs maken dat haar lippen natuurlijk zijn. Alles moet overdone, veel goud, veel glitter, veel kleuren, veel (te veel) drukte! Normaal ben ik meer van het weglaten; “less is more”-principe. Ik heb de nieuwe lijn gezien en geheel tegen mijn verwachtingen in vond ik hem bestwel gaaf. Het is wel compleet over de top, maar op een manier die me toch wel aanspreekt. Misschien is het mijn stijl die afgelopen tijd aan het veranderen is, maar toch. De felle kleuren zijn wel leuk. Soms wel sletterig en ik vind de studs echt vreselijk, maar er zijn ook items die ik echt heel gaaf vind. (Zoals die roze smoking, echt geweldig!) Vorig jaar heb ik een compleet pak bij Lanvin for H&M gekocht. Dus misschien is dat plan voor herhaling vatbaar. Ik heb een aantal prijzen voor de vrouwen jurkjes al gezien en deze vallen helaas wel een beetje tegen. Je betaald zomaar honderdvijftig euro voor een jurkje, en dat voor H&M, is toch wel aan de prijzige kant. In een ander opzicht, hondervijftig euro is niet veel voor een echt Versace jurkje. Van de heren collectie weet ik helaas nog geen prijs. Vanaf 17 november, 8.00 uur ’s ochtends zijn de designs te koop in de winkels in Amsterdam, Den-Haag, Utrecht, Rotterdam en Maastricht. En zoals altijd wordt er weer een gillende meute shopaholics verwacht die ‘s ochtends vroeg voor de winkel bivakkeren, om zich massaal als een groep wilde zwijnen op de ontwerpen te storten. Vanaf 10.00 uur is de lijn ook te koop op internet, maar wees er snel bij, vorige jaren kon de site de enorme run op de producten ook niet aan. Ik heb het geluk dat ik een jongen ben en omdat de herenkleding vaak minder hard gaat, heb ik misschien het geluk nog wat in de uitverkoop te kunnen scoren voor een echte betaalbare H&M prijs. Misschien een leuke roze gala outfit? Who Knows…



Lookbook

Jurk 99,-                                                                           Zijden Jurkje 129,-

               Zijden Bustier 99,-                                Donatella Versace zelf, in eigen ontwerp
               Broek 59,95                                                                            Jurkje 249,-






De complete Collectie: